04 квітня 2020, ПОНЕДІЛОК
Доброго ранку, дорогі мої третьокласники! Сподіваюсь, ви добре відпочили протягом вихідних і готові до роботи. Отже, вперед!
Літературне читання
Розвиток навичок Аудіювання
- Сьогодні наш урок відбудеться під блакитним небом. Запрошує нас до себе в
гості маленька рожевощока яблунька. Вона хоче познайомити нас зі своїми
друзями. Хто вони, дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Не мотор, а шумить.
Не пілот, а летить.
Не змія, а жалить.
(Бджола)
- Чому ви так думаєте?
- А ви знаєте. Що слово бджілка
дуже давнє. Перші звуки цього слова «бдж» нагадують дзижчання бджоли, тому й
назвали цю комашку за характерним дзижчанням під час польоту.
- Тож наше завдання буде полягати в тому, щоб якомога більше дізнатися про
бджілку: де живе, чим харчується, яку користь приносить саду й людям.
Легенда.
Бджолу завжди дуже шанували; уважалося, що вона походить
і раю. Її називали «Божою пташкою», а мед уважали освяченим, дуже часто
використовували для лікування різних хвороб. За давніми переконаннями, бджоли
водитимуться лише у того, у кого спокійна, доброзичлива вдача.
Підготуйся до читання творів:
Казки
Летіла
Бджола й побачила гарбузову квітку. А гарбузова квітка велика-велика. Залізла
Бджола в квітку та й набирає
солодкого соку. Набрала, вже пора й летіти.
Та захотілося Бджолі роздивитися квітку. Довго
мандрувала вона між пелюстками. Насипалось жовтого
пилку на її крильця—й стала Бджола золота-золота. Летить Бджола до
вулика, а сторож її й не пускає.
–
Ти чужа,— каже сторож,— он яка ти жовта.
–
А глянь, скільки я меду несу,— каже
Бджола.
–
Тепер я впізнав тебе, - зрадів
сторож, - ти наша. Ти золота.
Бджілка
Жу-Жу.
Одного весняного ранку народилася маленька
бджілка Жу-жу. Вилетівши з вулика та озирнувшись, вона промовила: «Ой! Як добре
навкруги! Все таке зелене та пахуче». Неподалік було багато квітів - ціла
галявина .Але Жу-жу здалося що одна красива невеличка Квіточка їй всміхнулась.
Коли вона полетіла до неї Квіточка сказала: « Давай дружити,- мені буде дуже
приємно» . Жу-жу погодилася: «Будемо друзями!» Цілий день товаришки сміялися та
радувались сонячним промінчикам, а під кінець дня квіточка подарувала бджілці квіткового
нектару. Повернувшись у вулик вона заснула дуже щасливою і усміхненою.
Наступного дня подружки квіточки захотіли також дружити з Жу-жу. Кожна з них
запрошувала Жу-жу погомоніти та повеселитися. За це їй давали краплинку
солодкого цілющого нектару.
Одного ранку Жу-жу як
завжди прилетіла до Квіточки і побачила, що в неї зламана ніжка. «Що сталося?»-
запитала бджілка. «Вночі був сильний вітер і в один ІЗ сильних поривів вітру
моя ніжка не витримала і зламалася...»-відповіла Квіточка та вронила невеличку
сльозу з листочка. «Не переживай, я тобі допоможу вилікуватися!»,- і полетіла
до друзів за допомогою. Цілий тиждень день - у - день бджілка прилітала та
лікувала бджолиним воском та нектаром ніжку, який давали її подружки –
квіточки. І одного ранку прокинувшись бджілка побачила веселу та усміхнену
Квіточку яка запрошувала її погратися на галявині разом з іншими квіточками.
Промайнуло літо.
Прийшла осінь. Бджілка і квіточка засумували, бо прийшов час розлучатися на
зиму і йти лягати спати. Заснувши, товаришки побачили один і той-же сон: про
зустріч наступною весною, про веселих та надійних друзів, котрі приходять на
допомогу в скрутну годину.
Як джміль нагодував
бджолу.
У конюшини
квіти — мов дзвіночки. Але дуже довгі. Десь у глибині дзвіночка стоїть кухлик
із солодким конюшиновим нектаром. Прилетіла на дзвіночок Бджола, спробувала
дістати своїм хоботком, та дарма.
Сидить
Бджола й плаче. Коли це летить Джміль —, «Ж-ж-жу...» Розповіла йому Бджола про
своє горе.
— Добре, я
допоможу,— каже Джміль.
Послав у
конюшиновий дзвіночок свій довгий хоботок. Висмоктав нектар із кухлика.
Підлетіла до нього
Бджола, простягла свій хоботок до Джмелиного. Джмелик дав їй півкухлика.
Подякувала Бджола та й полетіла.
З того часу Джміль
і Бджола приятелюють.
Інформ-дайджест
- Придивіться,
як бджілка бере нектар. Вона занурює голівку глибоко у квіточку і
своїм маленьким хоботком набирає солодкий нектар.
- Від своїх розвідниць бджоли довідуються, що десь з΄явилося багато нектару. Ті відшукують медоносні рослини і негайно
повідомляють про них сім΄ю. Своєрідними рухами тіла – танцями показують, куди
летіти, в якому напрямі. Коли ж одна розвідниця запрошує до лісу, а інша - в сад, то перемагає та, яка краще танцюватиме).
- Коли приручили
медоносну бджолу – точно невідомо. Але вже три тисячі років тому у Древньому
Єгипті було розвинуте бджільництво. Спочатку бджіл розводили у дуплянках. Їх
підвішували до дерев у лісі. Потім дуплянки ставили на лісових галявинах. А
згодом розташовували у садах. Так виникли пасіки.
- Щоб бджолі
зібрати 100 г
меду, їй потрібно відвідати 1 мільйон квіток. У сприятливий рік бджолина сім'я
заготовляє 50—70 кг меду лише за час квітування липи. Щоб зібрати 5—6 кг гречаного
меду, комахи повинні побуваті на 8—9 мільйонах квіток.
- Складаючи пилок у
чашечки, бджоли додають до нього по краплині меду і замішують пилкове тісто.
Таке пилкове тісто починає бродити. Утворюється бджолиний хліб. Його називають
пергою. Без неї бджолина сім΄я не проживе)
- Чи доводилося
вам бачити бджілок, коли вони п΄ють воду? Вони
набирають воду і несуть у вулик. Вода потрібна їм для приготування кашки і для
охолодження в спеку)
- Бджілки живуть великими сім΄ями у спеціальних
вуликах. Між членами сім΄ї існує чіткий розподіл доручень. А розподіляють вони
ці доручення так. Наймолодші бджілки, яким минуло тільки 3 – 4 дні від
народження, прибирають і чистять своє гніздо, образно кажучи, прибирають у
своїх кімнатах. А коли трошки підростуть, зміцніють, - починають годувати
личинок – маленьких діток. Коли їм виповниться два тижні, вони залучаються до
будівництва. Приблизно на двадцятий день свого життя вже вилітають збирати
нектар. Старі бджілки теж працюють. Вони носять воду і далеко від свого житла
не відлітають).
- А чи є серед
бджілок головний член у сім΄ї? …
Звичайно, є. Це матка, вона не здатна будувати гнізда. У неї одна турбота –
відкладати яйця. До неї всі ставляться як до господині: годують, оберігають.
Адже сім΄я без матки не може жити.
А тепер вмощуйся зручненько і уважно слухай:
Перевір свої знання:
Робота з посібником "Позакласне читання" - с. 110-112
Словничок:
Правиця- права рука.
Лівиця-ліва рука.
Завдання:
1) Прочитай віршовані твори;
2) Дай відповіді на запитання;
3) Підготуйся до декламування (обери один вірш і продекламуй його)+ відео
Українська мова
Тема: Що ми знаємо про текст, речення
Переглянь та пригадай:
Робота з деформованим текстом: (переглянь та пригадай)
Перевір себе:
Виконай письмові завдання:
Попрацюй за "Тренажером" та виконай завдання на повторення- ст. 92-93, Впр. 1, 2, 3, 4 (письмово)+фото
Попрацюй за "Тренажером" та виконай завдання на повторення- ст. 92-93, Впр. 1, 2, 3, 4 (письмово)+фото
Математика
Тема: Повторення вивченого матеріалу. Виконання практичних завдань.
Розпочни з Математичного диктанту
Завдання для самостійної роботи:
Пригадай алгоритм письмового ділення:
Зверниувагу!!!
Виконай усно: №1083, 1084, 1086, 1087, 1088+ правила
Виконай письмово: № 1081, 1082, 1085, 1090,1091+фото
Природознавство
Сьогодні підводимо підсумки вивченої раніше теми:
Тема: Як працює наш організм? Система органів людини. Нервова система.
Переглянь:
Як працює наш організм?
Системи органів людини:
Нервова система:
Завдання: Опрацюй в зошиті відповідні теми.+фото
Немає коментарів:
Дописати коментар